SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL FACTORS OF BRAIN DRAIN AND REENTRY AMONG INTERNATIONAL STUDENTS: A SURVEY OF THE TOPIC

Authors

  • Paul Pedersen Syracuse University

Abstract

Empirical findings from research on the brain drain are presented and discussed from the viewpoint of scientists and engineers who have returned to Taiwan after study abroad. Data from a joint project sponsored by the National Science Foundation in the United States and the National Science Council in Taiwan, R.O.C., surveyed returned students. Three basic questions are raised by these data. First, is there a brain drain? Second, why do graduates return home after study abroad? Third, what problems do graduates encounter back home after their return. Implications of these data are discussed. RÉSUMÉ Les résultats empiriques de recherches sur l'exode de cerveaux sont présentés et analysés du point de vue des chercheurs et des ingénieurs qui sont rentrés à Taïwan après des études à l'étranger. L'auteur présente les données d'un projet conjoint parrainé par la National Science Foundation des États-Unis et le National Science Council de Taïwan sur ces étudiants. Ces données soulèvent trois questions fondamentales. Premièrement, peut-on vraiment parler d'exode des cerveaux? Deuxièmement, pourquoi les diplômés se heurtent-ils à leur retour dans leur pays? L'auteur analyse les implications de ces données.

Author Biography

Paul Pedersen, Syracuse University

Paul Pedersen is Professor of Education and Chairman of Counselor Education at Syracuse University. He was Director of a NIMH project for developing interculturally skilled counselors at the University of Hawaii and the East West Center for four years and worked with international students at the University of Minnesota for seven years. He taught at the university level and did research on youth and students in Indonesia, Malaysia and Taiwan for six years. He has authored or edited 16 books, 35 chapters and 55 articles, mostly about multicultural counselling and conununication. Paul Pedersen est professeur de sciences de l'éducation et directeur de la formation des conseillers à l'Université de Syracuse. Il a été chef d'un projet du NIMH visant à former des conseillers interculturels à l'Université de Hawaï et à l'East West Center pendant quatre ans et il a travaillé avec des étudiants étrangers à l'Université du Minnesota pendant sept ans. Il a enseigné au niveau universitaire et fait des recherches sur les jeunes et les étudiants en Indonésie, en Malaysia et à Taïwan pendant six ans. Il est l'auteur ou le rédacteur de 16 livres, de 35 chapitres d'ouvrage et de 55 articles, essentiellement sur l'orientation et la communication multiculturelles.

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Published

1990-04-01

How to Cite

Pedersen, P. (1990). SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL FACTORS OF BRAIN DRAIN AND REENTRY AMONG INTERNATIONAL STUDENTS: A SURVEY OF THE TOPIC. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7920

Issue

Section

Articles