Male Teachers and the "Boy Problem": An issue of recuperative masculinity politics

Wayne Martino, Michael Kehler

Abstract


ABSTRACT. In this paper, we interrogate the call for more male role models within the context of boys’ education debates in Australia and North America. We explicate links between failing masculinities and this call for more male teachers, arguing that the debate is driven by a “recuperative masculinity politics᾿ committed to addressing the perceived feminization of schooling and its detrimental effect on boys’ education.

LES ENSEIGNANTS DE SEXE MASCULIN ET LE « PROBLÈME DES GARÇONS » : UNE QUESTION DE POLITIQUE DE LA RÉCUPÉRATION DE LA MASCULINITÉ
RÉSUMÉ. Dans cet article, nous nous penchons sur les appels faits en faveur d’une augmentation du nombre de modèles masculins dans le contexte de l’éducation des garçons en Australie et en Amérique du Nord. Nous tissons des liens entre l’échec de la masculinité et ces appels en faveur de l’augmentation du nombre d’enseignants de sexe masculin, avançant que le débat est alimenté par la « politique de la récupération de la masculinité » qui vise à corriger la féminisation perçue de l’éducation et ses effets nuisibles.

Keywords


male role models;boys' education;masculinity;male teachers

Full Text:

PDF