LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE

Authors

  • Robert T. Pennock Michigan State University

Keywords:

evolution, evolutionary computing, artificial life, A-Life software, Avida-Ed, evolutionary testing

Abstract

Because evolution in natural systems happens so slowly, it is difficult to design inquiry-based labs where students can experiment and observe evolution in the way they can when studying other phenomena. New research in evolutionary computation and artificial life provides a solution to this problem. This paper describes a new A-Life software environment – Avida-ED – in which undergraduate students can test evolutionary hypotheses directly using digital organisms that evolve on their own through the very mechanisms that Darwin discovered. APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE Puisque l’évolution des systèmes naturels se produit lentement, il est difficile de concevoir des laboratoires fondés sur la recherche où les étudiants pourraient faire des expériences et observer l’évolution de la même façon qu’ils étudieraient d’autres phénomènes. De nouvelles recherches en calcul évolutionniste et en vie artificielle offrent une solution à ce problème. Ce travail décrit un nouvel environnement logiciel A-Life, Avida-ED, dans lequel les étudiants de premier cycle peuvent tester directement des hypothèses évolutionnistes à l’aide d’organismes numériques qui se développent par eux-mêmes, selon les mêmes mécanismes découverts par Darwin.

Author Biography

Robert T. Pennock, Michigan State University

Robert T. Pennock is Professor in the Lyman Briggs College; the Department of Philosophy; the Department of Computer Science and Engineering; and the Interdisciplinary Graduate Program in Ecology, Evolutionary Biology, and Behaviour at Michigan State University. He is the author of Tower of Babel: The evidence against the new creationism, and he was called as an expert witness in the landmark U.S. federal court case of Kitzmiller, et al. v. Dover Area School Board, in which a policy enacted in a Pennsylvania school district promoting Intelligent Design was found to be unconstitutional. He is a Fellow of the American Association for the Advancement of Science and chairs the Education Committee of the Society for the Study of Evolution. Robert T. Pennock est professeur à la Lyman Briggs College; aux départements de philosophie et d’informatique et de génie, en plus de participer au programme interdisciplinaire d’études supérieures en écologie, en biologie évolutionniste et en comportement à la Michigan State University. Il est l’auteur de Tower of Babel: The evidence against the new creationism et a été appelé à témoigner comme expert dans la cause Kitzmiller, et al. c. Dover Area School Board en cour fédérale américaine, qui a fait jurisprudence et dans laquelle une politique faisant la promotion de la création intelligente et promulguée dans un district scolaire de Pennsylvanie a été reconnue inconstitutionnelle. Il est membre de l’Association américaine pour l’avancement des sciences et dirige le comité en sciences de l’Education de la Société pour l’étude de l’évolution.

Downloads

Published

2007-10-15

How to Cite

Pennock, R. T. (2007). LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2220

Issue

Section

Articles