Search


 
Issue Title
 
Vol 54, No 1 (2019) IN SITU HYBRID SPACES AS GENERATIVE SITES FOR TEACHER PREPARATION Abstract  PDF  HTML
Leyton Schnellert, Donna Kozak
 
Vol 54, No 2 (2019) DE LA FABRICATION DE L’EXCLUSION SCOLAIRE EN MILIEU DÉFAVORISÉ ET MULTIETHNIQUE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Marjorie Vidal
 
Vol 54, No 2 (2019) ENJEUX DE COLLABORATION ENTOURANT LE PLAN D’ENSEIGNEMENT INDIVIDUALISÉ. ENTRE PROCESSUS D’INCLUSION ET D’EXCLUSION Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Nathalie Bélanger, Joannie St-Pierre
 
Vol 54, No 2 (2019) LA RÉPONSE À L’INTERVENTION ET L’OFFRE DE SERVICES MULTIPALIERS POUR SOUTENIR L’INCLUSION SCOLAIRE : UN PARADOXE À VISÉE D’EXCLUSION DES ÉLÈVES EN SITUATION DE HANDICAP Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Nathalie S. Trépanier
 
Vol 53, No 3 (2018) THE INFLUENCE OF CLASSROOM EXPERIENCE ON TEACHER BELIEF SYSTEMS: NEW FRENCH SECOND LANGUAGE TEACHERS’ BELIEFS ABOUT PROGRAM OPTIONS FOR ENGLISH LANGUAGE LEARNERS AND STUDENTS WITH LEARNING DIFFICULTIES Abstract  PDF  HTML
Katy Arnett, Callie Mady
 
Vol 53, No 3 (2018) RECENSION DES ÉCRITS SUR LES PLANS D’INTERVENTION (PI) SCOLAIRES DANS UNE PERSPECTIVE HISTORIQUE ET ÉVOLUTIVE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Nathalie Myara
 
Vol 47, No 3 (2012) WHAT ARE SCHOOLS LOOKING FOR IN NEW, INCLUSIVE TEACHERS? Abstract  PDF
Laura Sokal
 
Vol 54, No 2 (2019) SIGNALER UN ÉLÈVE POUR RÉPONDRE À SES BESOINS PARTICULIERS OU SOULAGER LE SYSTÈME? Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Isabelle Noël
 
Vol 54, No 2 (2019) UN COLLÈGE FRANÇAIS À L’ÉPREUVE DE L’INCLUSION : UNE SITUATION D’ENTRE-DEUX SOURCE DE DILEMMES Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Matthieu Laville, Éric Saillot
 
Vol 54, No 2 (2019) LE PROCESSUS D’EXCLUSION / INCLUSION DES ENFANTS EN SITUATION DE HANDICAP À L’ÉCOLE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Olivier Kheroufi-Andriot
 
Vol 50, No 2/3 (2015) KNOWLEDGE ABOUT THE EUROPEAN UNION IN POLITICAL EDUCATION: WHAT ARE THE EFFECTS OF MOTIVATIONAL PREDISPOSITIONS AND COGNITIVE ACTIVATION? Abstract  PDF  HTML
Georg Weisseno, Barbara Landwehr
 
1 - 11 of 11 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"