SHOAH, ÉMOTION ET MODES DE PENSÉE DE LYCÉENS

Authors

  • Stanislas Hommet Université de Lille - France

Keywords:

emotion, historical consciousness, holocaust, didactics

Abstract

L’article présente les conclusions sur la place et le rôle de l’émotion dans le mode de pensée de lycéens sur la Shoah / L’article présente une démarche de recherche qui s’intéresse à l’émotion comme facilitateur et / ou obstacle à l’apprentissage de l’histoire par la Shoah et ce dans un contexte muséal. 

HOLOCAUST, EMOTION AND MODES OF THOUGHT OF HIGH SCHOOL STUDENTS 

The article presents the conclusions on the place and role of emotion in the thinking of high school students on the Holocaust/ The article presents a research approach that focuses on emotion as a facilitator and/or obstacle to the learning of history by the Holocaust in a museum context. 

Author Biography

Stanislas Hommet, Université de Lille - France

STANISLAS HOMMET est docteur en sciences de l’éducation, didactique de l’histoire, Université de Lille 3, thèse soutenue en novembre 2017 sous la direction de Nicole Tutiaux-Guillon et de Jean-François Théminses, responsable de l’agence Publiculture, chercheur rattaché au laboratoire Théodile-Cirel. stanhommet@yahoo.fr

STANISLAS HOMMET is Phd in Educational Sciences, Didactics of History, University of Lille 3, PHD submitted in November 2017 under the direction of Nicole Tutiaux-Guillon and Jean-François Thémines, head of the Publiculture agency, researcher attached to the Théodile-Cirel laboratory. stanhommet@yahoo.fr 


 

Published

2020-05-12 — Updated on 2021-09-03

Versions

How to Cite

Hommet, S. (2021). SHOAH, ÉMOTION ET MODES DE PENSÉE DE LYCÉENS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 54(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9670 (Original work published May 12, 2020)

Issue

Section

Articles