Fasal Kanouté
Université de Montréal
Canada
FASAL KANOUTÉ est professeure titulaire en sciences de l’éducation de l’Université de Montréal. Sa recherche et son enseignement portent sur les enjeux et les défis de la prise en compte de la diversité ethnoculturelle en éducation et en formation. fasal.kanoute@umontreal.ca
FASAL KANOUTÉ is a full professor of Education at the Université de Montréal. His research and teaching focus on the issues and challenges of ethnocultural diversity in education and training. fasal.kanoute@umontreal.ca
Rajae Guennouni Hassani
Université de Montréal
Canada
RAJAE GUENNOUNI HASSANI est doctorante à la Faculté des sciences de l’éducation de l’Université de Montréal. Sa recherche porte sur les stratégies déployées par les parents immigrants pour soutenir l’expérience socioscolaire de leurs jeunes. rajae.guennouni.hassani@umontreal.ca
RAJAE GUENNOUNI HASSANI is a doctoral student in the Faculty of Education at the Université de Montréal. Her research focuses on immigrant parents’ strategies to support the socio-educational experiences of their children. rajae.guennouni.hassani@umontreal.ca
Yamina Bouchamma
Université Laval
YAMINA BOUCHAMMA est professeure titulaire en sciences de l’éducation à l’Université Laval. Sa recherche porte, entre autres, sur le rôle des gestionnaires d’établissement d’enseignement à l’égard de la diversité ethnoculturelle. Yamina.Bouchamma@fse.ulaval.ca
YAMINA BOUCHAMMA is a full professor of Education at the Université Laval. Amongst other research interests, she studies the role of education institution managers towards ethnocultural diversity. Yamina.Bouchamma@fse.ulaval.ca
The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).
If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.
Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.