STUDENT TEAM LEARNING IN MUSIC INSTRUCTION: RESTRUCTURING THE TRADITIONAL TASK-INCENTIVE SYSTEM

Authors

  • Bernard W. Andrews University of Ottawa

Abstract

ABSTRACT. When a classroom is structured in a way that enables students to work cooperativelyon learning tasks, the students benefit academically and socially. In both these areas, there is a wide range of positive outcomes that have been found in the research. Cooperative methods are usually inexpensive, and they require minimal teacher training. Moreover, there is a growing and widespread use of this approach to structuring the classroom environment. Music instruction is predominantly characterized by competition, ensemble discipline, and a high level of technical proficiency. Students often feel that the subject does not value their views and that only the most talented succeed. As a result, many students are alienated and do not remain in the music programs. In this paper, the writer examines the benefits of cooperative learning, and he applies the principles of Student Team Learning, a cooperative approach, to restructure the music classroom into a more interactive and participatory environment. RÉSUMÉ. Lorsqu'une salle de classe est structurée de telle manière que les élèves peuvent collaborer à des tâches d'apprentissage, cela leur profite sur le plan scolaire et social. Dans ces deux domaines, on a constaté un vaste éventail de résultats positifs. Les méthodes d'enseignement coopératif coûtent généralement peu cher et elles nécessitent un minimum d'activités de formation des maîtres. De plus, on a de plus en plus recours à cette méthode pour structurer le milieu scolaire. L'enseignement de la musique se caractérise avant tout par l'esprit de compétition, la discipline d'un ensemble et un haut niveau de compétence technique. Les étudiants ont souvent l'impression que la matière ne valorise pas leurs points de vue et que seuls les plus talentueux d'entre eux réussissent. Cest pourquoi beaucoup se sentent aliénés et abandonnent les programmes de musique. Dans cet article, l'auteur analyse les avantages de l'apprentissage coopératifet il applique les principes de l'apprentissage en équipe pour restructurer une salle de classe de musique en un milieu plus interactif et participatif.

Author Biography

Bernard W. Andrews, University of Ottawa

BERNARD W. ANDREWS lectures in the Faculty of Education at the University of Ottawa. Current research interests include examining the impact of restructuring, evaluating the effectiveness of collaborative systems of curriculum evaluation, and assessing the efficacy of interactive teaching strategies in arts education. BERNARD W. ANDREWS enseigne à la faculté des sciences de l'éducation de l'Université d'Ottawa. Ses intérêts de recherche portent notamment sur l'examen des retombées de la restructuration, l'évaluation de l'efficacité des systèmes coopératifs d'évaluation des programmes d'étude et l'évaluation de l'efficacité des stratégies d'enseignement interactif dans la didactique des arts.

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Published

1996-04-01

How to Cite

Andrews, B. W. (1996). STUDENT TEAM LEARNING IN MUSIC INSTRUCTION: RESTRUCTURING THE TRADITIONAL TASK-INCENTIVE SYSTEM. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 31(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8298

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