IMPROVING HEALTH EDUCATION IN KENYA

Authors

  • Thomas Owen Eisemon McGill University
  • Vimla Patel McGill University

Abstract

Adopting new health practices is not simply a matter of being told what to do and doing what one is told. The primary health care interventions that are currently being introduced in Kenya and developing countries to reduce infant mortality require parents to perform complex cognitive tasks. These involve making inferences from knowledge of human biology and disease processes that may not be acquired from health instruction provided in schools or through public health campaigns. What is needed to design more effective health education programs is a better understanding of the knowledge structures and cognitive strategies that are involved in comprehending procedures associated with modern health care practices. RÉSUMÉ L'adoption de nouvelles pratiques sanitaires n'est pas seulement le fait d'ordres reçus que l'on applique avec ardeur. Les pratiques sanitaires introduites au Kenya et dans certains pays en voie de développement pour réduire le taux de mortalité infantile exigent des parents qu'ils accomplissent des tâches cognitives complexes. Cela implique des déductions à partir des connaissances de la biologie humaine et des processus pathologiques qu'on n'acquiert pas dans le cadre de l'instruction donnée à l'école ou des campagnes de santé publique. Ce qu'il faut pour concevoir des programmes d'éducation sanitaire plus efficaces, c'est de mieux comprendre les structures et les stratégies cognitives qui contribuent à la compréhension des procédures liées aux pratiques sanitaires modernes.

Author Biographies

Thomas Owen Eisemon, McGill University

Thomas Owen Eisemon is a professor of Educational Psychology and CoDirector of the Centre for Cognitive and Ethnographic Studies at McGill University. He is also attached to the Harvard Institute for International Development and is presently working on a series of studies examining cognitive outcomes of primary schooling in East African and South Asian countries. Thomas Owen Eisemon est professeur de psychopédagogie et co-directeur du Centre d'études cognitives et ethnographiques à l'université McGill. Il est également attaché à l'Institute for International Development de Harvard et travaille actuellement à une série d'études qui porte sur l'examen des résultats cognitifs de la scolarité primaire dans des pays d'Afrique orientale et du Sud Est Asiatique.

Vimla Patel, McGill University

Vimla L. Patel is Associate Director of the Centre for Medical Education, an associate professor of medicine and an associate member of the Department of Educational Psychology. She has published extensively on cognitive studies in medicine, particularly in the area of medical reasoning and comprehension. Her recent research applies cognitive methodologies to the study of educational aspects of health care delivery. Vimla L. Patel est Directrice Adjointe du Centre d'éducation médicale, professeur agrégé de médecine et membre adjoint du département de psychopédagogie. Elle a abondamment publié sur les études cognitives en médecine, surtout dans le domaine du raisonnement et de la compréhension médicale. Ses recherches les plus rècentes l'ont amenée à appliquer des méthodologies cognitives à l'étude des aspects éducatifs de la presentation des soins de la santé.

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Published

1988-01-01

How to Cite

Eisemon, T. O., & Patel, V. (1988). IMPROVING HEALTH EDUCATION IN KENYA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 23(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7786

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