THE SOCIAL AND EDUCATIONAL CONSEQUENCES OF STANDARDIZED TESTING: A POINT OF VIEW

Authors

  • Charles S. Ungerleider University of British Columbia

Abstract

Standardized testing has figured prominently in Canadian education from the 19205 to the present, affecting the life chances of Canadians for education, jobs, and happiness. This paper examines the historical and sociological foundations of the testing movement and the consequences for the people whose lives are affected by the tests they take. RÉSUMÉ Les tests normalisés occupent une place prédominante dans l'éducation canadienne depuis les années 1920, ce qui a toujours eu une incidence sur les chances des Canadiens en matière d'éducation, d'emploi et de bonheur. Cet article porte sur les fondements historiques et sociologiques du mouvement pro-tests et sur ses répercussions sur les gens dont la vie est affectée par les tests qu'on leur fait subir.

Author Biography

Charles S. Ungerleider, University of British Columbia

Clarles S. Ungerleider, an associate professor of the Sociology of Education, is currently teaching in the Department of Social and Educational Studies at the University of British Columbia. He has recently co-authored a textbook, Television and Society, with Ernest Krieger which examines the impact of television on Canadian society. Charles S. Ungerleider, professeur agrégé de sociologie de l'éducation, enseigne actuellement au département d'études sociales et pédagogiques de l'université de Colombie-Britannique. En collaboration avec Ernest Krieger, il a récemment écrit un manuel, Television and Society, dans lequel les auteurs examinent l'effet de la télévision sur la société canadienne.

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Published

1985-09-01

How to Cite

Ungerleider, C. S. (1985). THE SOCIAL AND EDUCATIONAL CONSEQUENCES OF STANDARDIZED TESTING: A POINT OF VIEW. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 20(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7641

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