CHILDREN AND COMPUTERS: THE FUTURE IS TODAY

Authors

  • Jeff Derevensky McGill University

Abstract

For a young child using it, the computer is capable of playing three different roles. It may tutor him or her, it may become simply a tool, or it may become something that he or she teaches, as a tutee. Derevensky discusses the effects on learning of each aspect of this tri-dimensional model, and, as a specialist in the learning of very young children, gives special attention to the educational potential of the "Logo environment", the value of which he can endorse from his own experiences. RÉSUMÉ Pour le jeune enfant qui s'en sert, l'ordinateur est capable de jouer trois rôles différents. Il peut lui servir de professeur particulier, il peut n'être qu'un simple outil ou il peut devenir un objet d'enseignement pour l'enfant. Derevensky discute des effets de chacun des volets de ce modèle tridimensionnel sur l'apprentissage et, en tant que spécialiste de l'apprentissage des très jeunes enfants, il accorde une attention particulière au potentiel éducatif de "l'envisionnement de mire", dont il connaît la valeur par expérience personnelle.

Author Biography

Jeff Derevensky, McGill University

Jeff Derevensky's main interests are infant stimulation, applied developmental psychology and the effects of computing systems upon children. He is an associate Professor in Educational Psychology at McGill, Director of the Ready-Set-Go infant-child-parent program, and Educational Director of KIDBITS Computing Systems. Jeff Derevensky s'intéresse principalement à la stimulation du nourrisson, à la psychologie du développement appliquée et aux effets des systèmes informatiques sur les enfants. Il est professeur agrégé de psychopédagogie à McGill, directeur du programme "Ready-Set-Go infant-child-parent" et directeur pédagogique des systèmes informatiques KIDBITS.

Downloads

Published

1983-09-01

How to Cite

Derevensky, J. (1983). CHILDREN AND COMPUTERS: THE FUTURE IS TODAY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 18(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7522

Issue

Section

Articles