FROM DESIGN TO IMPLEMENTATION

Authors

  • Harold H. Smithman Lakeshore School Board, Montreal
  • Brian Maddock Lakeshore School Board, Montreal

Abstract

The Régime Pedagogique of Quebec is discussed as a whole elsewhere in this issue (McCall's article), and its implications are there assessed on the global scale of a whole society. This article describes its application on the scale of particular classrooms, in a new geography course in secondary school. Smithman and Maddock show how a lengthy pilot trial and the involvement of teachers from its inception (not all of them geography teachers) was necessary to make the practical implementation of this new curriculum, to ensure mastery of the subject, not only feasible but really rather rewarding to all concerned. RÉSUMÉ Le Régime pédagogique du Québec est abordé dans son ensemble ailleurs dans ce numéro (article de McCall) et ses conséquences sont ici évaluées à l'échelle globale d'une société toute entière. Cet article décrit son application à l'échelle des salles de classe dans le cadre d'un nouveau cours de géographie au niveau du secondaire. Smithman et Maddock démontrent tout le temps e tous les efforts des professeurs concernés (et pas seulement des professeurs de géographie) qu'il a fallu pour appliquer de manière pratique ce nouveau programme afin d'assurer une maîtrise complète de la discipline, ce qui a été un enrichissement pour tous les intéressés.

Author Biographies

Harold H. Smithman, Lakeshore School Board, Montreal

Harold H. Smithman is Director of Instructional Services at the Lakeshore School Board. He has been a visiting lecturer at McGill for the past ten years. Harold H. Smithman est directeur des services pédagogiques à la commission scolaire du Lakeshore. Il est chargé de cours à McGill depuis dix ans.

Brian Maddock, Lakeshore School Board, Montreal

Brian Maddock is an Educational Consultant in social studies at the Lakeshore School Board. He has made major contributions to the development of social studies curriculum during the last decade. Brian Maddock est conseiller pédagogique en sciences humaines à la commission scolaire du Lakeshore. Il a beaucoup contribué à l'évolution des programmes de sciences humaines depuis dix ans.

Downloads

Published

1982-04-01

How to Cite

Smithman, H. H., & Maddock, B. (1982). FROM DESIGN TO IMPLEMENTATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 17(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7454

Issue

Section

Articles