CURRICULUM INTEGRATION: OPPORTUNITIES TO MAXIMIZE ASSESSMENT AS, OF, AND FOR LEARNING

Authors

  • Sheryl MacMath OISE, UT
  • John Wallace OISE, UT
  • Xiaohong Chi OISE, UT

Keywords:

curriculum integration, assessment

Abstract

Abstract. Curriculum integration, focusing on multidisciplinary tasks/projects relevant to the real-world, lends itself to authentic assessment practices. However, attempting to incorporate assessment of, for, and as learning can be challenging. Using data from two mixed method case studies (n=52, n=27) which tracked middle school student learning throughout separate integrated units, we analyzed the types of assessments used by teachers and the relationship of assessment to student learning. Results and implications for teacher practice are explored.

 

L’INTÉGRATION DES DIVERS ÉLÉMENTS DU CURRICULUM : DES OPPORTUNITÉS POUR MAXIMISER L’ÉVALUATION COMME, DE, ET POUR L’APPRENTISSAGE1


RÉSUMÉ. L’intégration des divers éléments des programmes, s’articulant autour de tâches et projets multidisciplinaires s’ancrant dans la « vraie vie », rend possible des pratiques d’évaluation authentiques. Cependant, tenter d’intégrer des mécanismes d’évaluation comme mode d’apprentissage, de et pour l’apprentissage peut se révéler un défi.   Pour rédiger cet article, les auteurs se sont basés sur des données issues de deux études de cas mixtes (n=52, n=27) ayant suivi les apprentissages de jeunes étudiants du secondaire au sein de groupe distincts. Ils ont analysé les méthodes d’évaluations préconisées par les enseignants et les relations existant entre l’évaluation et les apprentissages des étudiants. Les résultats et leurs implications pour les pratiques enseignantes sont détaillés.

 

Author Biographies

Sheryl MacMath, OISE, UT

SHERYL MACMATH is a doctoral student at the Ontario Institute for Studies in Education at the University of Toronto. She is also an instructor for the Teacher Education Program at the University of the Fraser Valley. Her interests include curriculum integration, classroom assessment, and citizenship development within our elementary schools.

SHERYL MACMATH est doctorante au Ontario Institute for Studies in Education de l’Université de Toronto. Elle est aussi formatrice au programme de formation des enseignants à l’Université Fraser Valley. Ses recherches portent sur l’intégration des programmes, l’évaluation en classe et le développement de la citoyenneté au sein des écoles primaires. 


John Wallace, OISE, UT

JOHN WALLACE is a professor at the Ontario Institute for Studies in Education at the University of Toronto. His interests include curriculum integration, qualitative research methodologies, and science education.

JOHN WALLACE est professeur au Ontario Institute for Studies in Education de l’Université de Toronto. Ses recherches portent sur l’intégration des programmes, la méthodologie des recherches qualitatives et les sciences de l’éducation. 


Xiaohong Chi, OISE, UT

XIAOHONG CHI is a doctoral student at the Ontario Institute for Studies in Education at the University of Toronto. She is currently researching student cultural perceptions as they are developed through their reading activities.

XIAOHONG CHI est doctorante au Ontario Institute for Studies in Education de l’Université de Toronto. Ses projets de recherche portent actuellement sur les manières dont les perceptions culturelles des étudiants sont façonnées par leurs activités de lecture.


Downloads

Published

2010-04-13

How to Cite

MacMath, S., Wallace, J., & Chi, X. (2010). CURRICULUM INTEGRATION: OPPORTUNITIES TO MAXIMIZE ASSESSMENT AS, OF, AND FOR LEARNING. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 44(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2699

Issue

Section

Articles