TEACHER CANDIDATES' PERCEPTIONS OF SCHOOL ORGANIZATION: FUNDAMENTAL INCONSISTENCIES BETWEEN EXPECTATIONS AND EXPERIENCES

Authors

  • Lorenzo Cherubini Brock University

Keywords:

preservice teachers' perceptions, teacher education, school organization, mixed methods research

Abstract

ABSTRACT. Preservice teacher-candidates enrolled in teacher education programs across Canada are exposed to the nuances of school organization during their practice-teaching assignments. Although the literature is full of scholarship about the concerns of new teachers, less attention has been given to school organizational factors as sources of dissonance for new teachers and preservice teacher education candidates. This study employed quantitative and qualitative methods to determine the effect of the practicum experience on prospective teachers’ beliefs about school organization in Ontario. The fundamental finding of the study was that participants’ experiences during their teaching-practicum assignments had a significantly negative effect upon their beliefs about school organization.

 

PERCEPTIONS DES CANDIDATS À L’ENSEIGNEMENT FACEÀ L’ORGANISATION SCOLAIRE : INCOHÉRENCES FONDAMENTALES ENTRELES ATTENTES ET LES EXPÉRIENCES PRATIQUES

 

RÉSUMÉ. Les candidats à l’enseignement inscrits au sein des programmes d’éducation des maîtres à travers le Canada sont exposés à la réalité de l’organisation scolaire au cours de leurs expériences pratiques d’enseignement. Or, si la littérature soulève abondamment les inquiétudes des nouveaux enseignants, peu d’attention a été accordée aux facteurs de l’organisation scolaire comme sources de dissonance pour les nouveaux enseignants et les candidats à la profession enseignante. En ce sens, cette étude utilise des méthodes quantitatives et qualitatives pour déterminer les effets des stages sur les croyances des aspirants enseignants relativement à l’organisation scolaire en Ontario. La conclusion fondamentale de cette étude est que les expériences des aspirants enseignants durant leurs travaux pratiques ont des effets significativement négatifs sur leurs croyances concernant l’organisation scolaire. 

Author Biography

Lorenzo Cherubini, Brock University

LORENZO CHERUBINI is an associate professor in the Faculty of Education, Brock University (Canada). The focus of his SSHRC-funded research is on policy analysis and Aboriginal education.

 

LORENZO CHERUBINI est professeur associé à la faculté des sciences de l’éducation de l’Université Brock (Canada). Ses recherches subventionnées par le CRSH ciblent l’analyse des politiques et l’éducation autochtone.

Downloads

Published

2009-02-26

How to Cite

Cherubini, L. (2009). TEACHER CANDIDATES’ PERCEPTIONS OF SCHOOL ORGANIZATION: FUNDAMENTAL INCONSISTENCIES BETWEEN EXPECTATIONS AND EXPERIENCES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 44(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/1268

Issue

Section

Articles