Search


 
Issue Title
 
Vol 52, No 3 (2017) BECOMING AUTHENTIC TEACHERS THROUGH TRANSFORMATIVE INQUIRY: FINAL PRACTICUM CHALLENGES Abstract  PDF  HTML
Vanessa V. Tse, Meaghan Abra, Michele T. D. Tanaka
 
Vol 52, No 2 (2017) L’APPROCHE CULTURELLE ET LA RÉALITÉ SOCIALE « CULTURE ET MOUVEMENTS DE PENSÉE » : UNE ANALYSE DE CONTENU Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Olivier Lemieux
 
Vol 50, No 2/3 (2015) PRATIQUES DÉCLARÉES D’ENSEIGNANTS D’HISTOIRE AU SECONDAIRE EN LIEN AVEC LEURS USAGES DES RESSOURCES DIDACTIQUES ET L’EXERCICE DE LA MÉTHODE HISTORIQUE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Vincent Boutonnet
 
Vol 52, No 2 (2017) LA RÉÉCRITURE POUR DÉVELOPPER UNE POSTURE D’AUTEUR CHEZ LES ÉLÈVES Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Vanessa Boily, Marie-Christine Beaudry
 
Vol 52, No 2 (2017) WRITING INSTRUCTION IN CANADIAN PRESCHOOL-PRIMARY GRADES: A LITERATURE REVIEW Abstract  PDF  HTML
Denise H. Heppner
 
Vol 42, No 2 (2007) CANADIAN PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ CONCEPTIONS OF BIOLOGICAL EVOLUTION AND EVOLUTION EDUCATION / CONCEPTIONS DES FUTURS ENSEIGNANTS CANADIENS À L’ÉLÉMENTAIRE SUR L’ÉVOLUTION BIOLOGIQUE ET L’ENSEIGNEMENT DE L’ÉVOLUTION Abstract  PDF
Anila Asghar, Jason R. Wiles, Brian Alters
 
Vol 49, No 2 (2014) LES DÉFIS DE LA FORMATION INITIALE DES ENSEIGNANTS DU PRIMAIRE EN MILIEU À RISQUE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Nicole Tremblay, Catherine Dumoulin, Mathieu Gagnon, Philippe Côté
 
Vol 42, No 2 (2007) TEACHING EVOLUTION EFFECTIVELY: A CENTRAL DILEMMA AND ALTERNATIVE STRATEGIES / ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION : UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES Abstract  PDF
Craig E. Nelson
 
Vol 52, No 2 (2017) ASSASSIN’S CREED : SYNTHÈSE DES ÉCRITS ET IMPLICATIONS POUR L’ENSEIGNEMENT DE L’HISTOIRE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Alexandre Joly-Lavoie
 
Vol 49, No 2 (2014) TEACHING FOR TRANSFER: INSIGHTS FROM THEORY AND PRACTICES IN PRIMARY-LEVEL FRENCH-SECOND-LANGUAGE CLASSROOMS Abstract  PDF  HTML
Reed Thomas, Callie Mady
 
Vol 52, No 2 (2017) L’APPRENTISSAGE DE LA PENSÉE HISTORIQUE : ATTRIBUTIONS ENSEIGNANTES EN CONTEXTE DE PRATIQUE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Daniel Moreau
 
Vol 47, No 3 (2012) ACTION RESEARCH BUILT ON UNCERTAIN FOUNDATIONS: THE INTERNSHIP AND ACTION-RESEARCH IN A GRADUATE TEACHING DEGREE Abstract  PDF
Tony Loughland, Margo Bowen
 
Vol 52, No 3 (2017) L’APPORT DU CONSTRUIT AU CHAMP DIDACTIQUE : LE SAVOIR-ENSEIGNER AU COLLÉGIAL Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Marie Alexandre
 
Vol 51, No 2 (2016) LA DIFFÉRENCIATION PÉDAGOGIQUE : REPRÉSENTATIONS ET PRATIQUES RAPPORTÉES D’ENSEIGNANTES DU PRIMAIRE Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Mirela Moldoveanu, Naomi Grenier, Charles Steichen
 
Vol 40, No 2 (2005) Living in Stories Through Images and Metaphors: Recognizing Unity in Diversity Abstract  PDF
Shi Jing Xu, Dianne E. Stevens
 
Vol 48, No 2 (2013) PROFESSIONAL INTEGRATION OF IMMIGRANT TEACHERS IN THE SCHOOL SYSTEM: A LITERATURE REVIEW Abstract  PDF
Aline Niyubahwe, Joséphine Mukamurera, France Jutras
 
Vol 50, No 2/3 (2015) HOLOCAUST EDUCATION IN QUEBEC: TEACHERS’ POSITIONING AND PRACTICES Abstract  PDF  HTML
Sabrina Moisan, Sivane Hirsch, Geneviève Audet
 
Vol 42, No 2 (2007) AN EFFORT TO ENCOURAGE DIALOGUE AROUND THE TEACHING AND LEARNING OF EVOLUTION / UN EFFORT POUR ENCOURAGER LE DIALOGUE QUANT À L'ENSEIGNEMENT ET L'APPRENTISSAGE DE L'ÉVOLUTION  PDF
Jason R. Wiles, Anila Asghar
 
Vol 48, No 1 (2013) CITOYENNETÉ ET ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ : POINTS DE VUE D’ENSEIGNANTS ET D’ENSEIGNANTES DU SECONDAIRE AU GABON Abstract  PDF (Français (Canada))
René Casimir Zoo Eyindanga
 
Vol 42, No 2 (2007) WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ? Abstract  PDF
Randy Moore
 
Vol 47, No 3 (2012) WHAT ARE SCHOOLS LOOKING FOR IN NEW, INCLUSIVE TEACHERS? Abstract  PDF
Laura Sokal
 
Vol 51, No 1 (2016) FACTORS IMPACTING UNIVERSITY INSTRUCTORS’ AND STUDENTS’ PERCEPTIONS OF COURSE EFFECTIVENESS AND TECHNOLOGY INTEGRATION IN THE AGE OF WEB 2.0 Abstract  PDF  HTML
Vivek Venkatesh, Jihan Rabah, Magda Fusaro, Annie Couture, Wynnpaul Varela, Kristopher Alexander
 
Vol 48, No 2 (2013) L’AIDE PERSONNALISÉE À L’ÉCOLE PRIMAIRE EN FRANCE : QUELS FORMATION CONTINUE ET AXES DE PILOTAGE DÉVELOPPER POUR FAVORISER LA RÉUSSITE DE TOUS LES ÉLÈVES ? Abstract  PDF (Français (Canada))
Céline Notebaert, Jean-François Notebaert
 
Vol 51, No 2 (2016) SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN RISK AND PROTECTIVE FACTORS IN TEACHER INDUCTION FOR PROSPECTIVE ELEMENTARY AND PHYSICAL AND HEALTH EDUCATION TEACHERS Abstract  PDF  HTML
Mylène Leroux, Charlotte Beaudoin, Johanne Grenier, Sylvain Turcotte, Marie-Claude Rivard
 
Vol 42, No 2 (2007) BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE Abstract  PDF
Judy Scotchmoor, Anastasia Thanukos
 
1 - 25 of 34 Items 1 2 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"