Search


 
Issue Title
 
Vol 42, No 2 (2007) BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE Abstract  PDF
Judy Scotchmoor, Anastasia Thanukos
 
Vol 42, No 2 (2007) TEACHING EVOLUTION EFFECTIVELY: A CENTRAL DILEMMA AND ALTERNATIVE STRATEGIES / ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION : UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES Abstract  PDF
Craig E. Nelson
 
Vol 42, No 2 (2007) AN EFFORT TO ENCOURAGE DIALOGUE AROUND THE TEACHING AND LEARNING OF EVOLUTION / UN EFFORT POUR ENCOURAGER LE DIALOGUE QUANT À L'ENSEIGNEMENT ET L'APPRENTISSAGE DE L'ÉVOLUTION  PDF
Jason R. Wiles, Anila Asghar
 
Vol 42, No 2 (2007) CANADIAN PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ CONCEPTIONS OF BIOLOGICAL EVOLUTION AND EVOLUTION EDUCATION / CONCEPTIONS DES FUTURS ENSEIGNANTS CANADIENS À L’ÉLÉMENTAIRE SUR L’ÉVOLUTION BIOLOGIQUE ET L’ENSEIGNEMENT DE L’ÉVOLUTION Abstract  PDF
Anila Asghar, Jason R. Wiles, Brian Alters
 
Vol 42, No 2 (2007) WHAT'S WRONG WITH THE "TEACH THE CONTROVERSY" SLOGAN? / EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T'IL LE PROBLÈME ? Abstract  PDF
Eugenie C. Scott
 
Vol 42, No 1 (2007) Le principe de liberté académique dans l’ére du conservatisme et de la globalisation. Parcours des libertés civiles et universitaires en Amérique du Nord (The Principle of Academic Freedom in an Era of Conservatism and Globalization...) Abstract  PDF
Hugo Rangel
 
Vol 42, No 2 (2007) WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ? Abstract  PDF
Randy Moore
 
Vol 42, No 2 (2007) LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE Abstract  PDF
Robert T. Pennock
 
Vol 42, No 2 (2007) THE EVOLUTION-CREATION WARS: WHY TEACHING MORE SCIENCE JUST IS NOT ENOUGH / LA DISCORDE ÉVOLUTION-CRÉATIONNISME : POURQUOI UN ENSEIGNEMENT ACCRU DES SCIENCES NE SUFFIT PAS Abstract  PDF
Massimo Pigliucci
 
Vol 42, No 2 (2007) TEACHING BIOLOGICAL EVOLUTION IN HIGHER EDUCATION: METHODOLOGICAL, RELIGIOUS, AND NONRELIGIOUS ISSUES (By: Brian Alters)  PDF
Reviewed by: Glenn Branch
 
1 - 10 of 10 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"