Search


 
Issue Title
 
Vol 48, No 1 (2013) ÉCHEC DU VIVRE-ENSEMBLE AU RWANDA : QUELLE EST LA RESPONSABILITE DES MANUELS SCOLAIRES D’HISTOIRE ? Abstract  PDF (Français (Canada))
Éric Mutabazi
 
Vol 50, No 2/3 (2015) DES MANUELS SCOLAIRES AU SERVICE DU SONDERFALL HELVÉTIQUE (1911-2011) Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Lyonel Kaufmann
 
Vol 48, No 2 (2013) L’APPRENTISSAGE PAR CONCEPTS EN PREMIÈRE SECONDAIRE DANS UN CADRE D’ARRIMAGE DE L’HISTOIRE ET DE L’ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ Abstract  PDF (Français (Canada))
Félix Bouvier, Sandra Chiasson Desjardins
 
Vol 50, No 1 (2015) EVIL, AGENCY, AND CITIZENSHIP EDUCATION Abstract  PDF  HTML
Kent den Heyer, Cathryn van Kessel
 
Vol 51, No 3 (2016) TOWARD SELF-AUTHORING A CIVIC TEACHER IDENTITY: SERVICE-LEARNING IN TEACHER EDUCATION Abstract  PDF  HTML
Lorna R. McLean, Hoa H. Truong-White
 
Vol 48, No 1 (2013) CITOYENNETÉ ET ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ : POINTS DE VUE D’ENSEIGNANTS ET D’ENSEIGNANTES DU SECONDAIRE AU GABON Abstract  PDF (Français (Canada))
René Casimir Zoo Eyindanga
 
Vol 52, No 1 (2017) DESCRIPTION ET ANALYSE DES POSTURES ÉPISTÉMOLOGIQUES SOUS-TENDUES PAR L’ÉPREUVE UNIQUE MINISTÉRIELLE DE QUATRIÈME SECONDAIRE EN HISTOIRE ET ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Catherine Déry
 
Vol 50, No 2/3 (2015) LE RÔLE DES ENSEIGNANTS DANS L’ÉDUCATION ET LA DÉMOCRATIE : IMPACTS D’UN PROJET DE RECHERCHE SUR LA PERCEPTION DE FUTURS ENSEIGNANTS Abstract  PDF (Français (Canada))  HTML (Français (Canada))
Gina Thésée, Paul R. Carr, Franck Potwora
 
1 - 8 of 8 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"