CALL IT BY ITS NAME: A PARTIAL GLOSSARY ABOUT SEXUAL HARASSMENT FOR FACULTY MEMBERS

Authors

  • Wanda Hurren University of Victoria

Keywords:

sexual harassment, faculty, higher education

Abstract

This partial glossary of words and phrases expands awareness regarding sexual harassment occurring among faculty members, to encourage a culture of not keeping secrets about sexual harassment. Media attention has shed light on the levels of sexual harassment faced by students in higher education, yet silence surrounds levels of harassment faced by faculty members, and this is a phenomenon that also affects students and learning. Intersectionality and the influence of power dynamics in higher education are acknowledged as mitigating factors in cases of sexual harassment. Structural aspects of higher education that enable a “secrets code” are outlined, along with possible strategies to both reduce and report incidents of sexual harassment. 

APPELER LES CHOSES PAR LEUR NOM: LEXIQUE PARTIEL DU HARCÈLEMENT SEXUEL ENTRE MEMBRES DU CORPS PROFESSORAL 

Ce lexique partiel de mots et d’expressions enrichit la prise de conscience en lien avec le harcèlement sexuel se produisant entre membres du corps professoral. Il encourage une culture de divulgation, de ne pas garder pour soi des secrets concernant le harcèlement sexuel. Les médias ont mis en lumière les degrés d’harcèlement sexuel auxquels font face les étudiants en enseignement supérieur. Or, un silence entoure encore les niveaux de harcèlement auxquels les membres des facultés sont confrontés et ce, même si ce phénomène affecte également les étudiants et l’apprentissage. L’intersectionnalité et les jeux d’influence en place aux cycles supérieurs sont reconnus comme des facteurs aggravants en cas de harcèlement sexuel. Les dimensions structurelles des cycles supérieurs, qui permettent un « code de secrets », sont explicitées et des stratégies possibles pour réduire et rapporter les incidents de harcèlement sexuel sont listées.

Author Biography

Wanda Hurren, University of Victoria

WANDA HURREN is a professor in the Faculty of Education at the University of Victoria, located on the unceded lands of the Lekwungen-speaking peoples. Through her writing and research, Wanda inquires into notions of curriculum, place, identity, and aesthetics. Wanda is an alumnum of the Banff Centre for Innovation and Creativity Writing Studio, where she learned that writing from the heart is the only kind of writing she now wishes to undertake, even and especially, within the academic world. Wanda continues to inquire into ways to break the silences surrounding sexual harassment among faculty and administrators in higher education. An earlier and much shorter version of this partial glossary appeared in University Affairs (July 10, 2018). whurren@uvic.ca 

WANDA HURREN est professeur à la faculté d’éducation de l’Université de Victoria, institution située sur les terres non cédées de la nation Lekwungen. Par ses écrits et ses recherches, Wanda explore des notions liées aux programmes, aux lieux, à l’identité et à l’esthétisme. Elle est une ancienne étudiante du Centre des arts de Banff (Banff Centre for Innovation and Creativity Writing Studio) et y a réalisé qu’écrire avec le coeur est le seul type d’écriture qu’elle désire entreprendre, même et en fait, particulièrement dans le milieu académique. Wanda poursuit sa recherche de manières de briser le silence entourant le harcèlement sexuel au sein des membres du corps professoral et de l’administration en enseignement supérieur. Une version plus courte de ce glossaire partiel a été publié précédemment dans la revue University Affairs (10 juillet 2018). whurren@uvic.ca

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Published

2019-03-07

How to Cite

Hurren, W. (2019). CALL IT BY ITS NAME: A PARTIAL GLOSSARY ABOUT SEXUAL HARASSMENT FOR FACULTY MEMBERS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 53(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9579

Issue

Section

The MJE Forum