UNTANGLING BINARIES: WHERE CANADA SITS IN THE “21st CENTURY DEBATE”

Tiffany L. Gallagher, Jennifer Rowsell

Abstract


This article examines the extent to which the competencies of the 21st century learner are reflected in the learning outcomes within the English language arts curriculum standards documents for the Canadian provinces. Manifest summative content analysis was used to code learning outcomes in accordance with themes derived from the competencies of 21st century learners. For all provinces, there were few learning outcomes that required students to use digital resources to access information or create knowledge / solutions; there were no learning outcomes related to competencies in the context of core subjects or using social media to communicate and learn. Espoused learning pedagogies need to be galvanized into English language arts curriculum standards that are consistent with 21st century and digital literacy learning competencies. 

DÉNOUER LA PENSÉE BINAIRE : À QUEL ENDROIT SE SITUE LE CANADA AU SEIN DU « DÉBAT DU 21e SIÈCLE » ? 

Cet article explore dans quelle mesure les objectifs d’apprentissage tels que listés dans les documents officiels des programmes des diverses provinces canadiennes reflètent les compétences de l’apprenant-type du 21e siècle. Pour ce faire, une analyse formelle des contenus a été effectuée, en codant les objectifs d’apprentissage selon des thèmes en lien avec les compétences de l’apprenant du 21e siècle. Au sein des provinces, peu d’objectifs d’apprentissage nécessitent l’utilisation de ressources numériques pour avoir accès à de l’information ou encore, pour créer du savoir / des solutions. De plus, il n’y a aucun objectif d’apprentissage en lien avec ces compétences dans les matières de base ou d’utilisation des médias sociaux pour communiquer et apprendre. Des approches pédagogiques cohérentes avec les compétences du 21e siècle et la culture d’apprentissage numérique doivent être insufflées dans les normes des programmes d’English language arts.


Keywords


learning outcomes; 21st century learning; English language arts; Canadian provinces

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