Mirela Moldoveanu
Université du Québec à Montréal
Canada
MIRELA MOLDOVEANU, titulaire d’un doctorat en psychoéducation (Université d’Ottawa), occupe un poste de professeure à l’Université du Québec à Montréal. Ses projets de recherche portent sur les pratiques différenciées utilisées dans des contextes inclusifs auprès de populations scolaires vulnérables ainsi que sur le développement professionnel du personnel enseignant, et mobilisent des paradigmes de recherche interprétatifs et collaboratifs. moldoveanu.mirela@uqam.ca
MIRELA MOLDOVEANU holds a PhD in psychoeducation (University of Ottawa) and currently occupies a teaching position at the Université du Québec à Montréal. Her research projects focus on differentiated practices tailored for vulnerable school populations in inclusive settings as well as teachers’ professional development, and mobilize collaborative and interpretive research paradigms. moldoveanu.mirela@uqam.ca
Naomi Grenier
Université du Québec à Montréal
Canada
NAOMI GRENIER est doctorante en éducation à l’Université du Québec à Montréal. Son projet doctoral porte sur la co-construction, l’implantation et l’évaluation d’une démarche d’enseignement mobilisant des pratiques de différenciation pédagogique visant à favoriser l’engagement scolaire et le développement de capacités d’autorégulation chez des élèves du primaire issus de milieux défavorisés. grenier.naomi@courrier.uqam.ca
NAOMI GRENIER is currently a PhD candidate in education at the Université du Québec à Montréal. Her doctoral project focuses on the co-construction, implementation, and evaluation of a teaching approach involving differentiated instruction practices aiming to promote school engagement as well as the development of self-regulatory skills among elementary students from disadvantaged backgrounds. grenier.naomi@courrier.uqam.ca
Charles Steichen
Université du Québec à Montréal
Canada
CHARLES STEICHEN est titulaire d’une maîtrise en Sciences de l’Éducation de l’Université de Sherbrooke (Québec, Canada). Il travaille actuellement au Grand-Duché du Luxembourg à l’Institut de Formation de l’Éducation Nationale (IFEN) en tant que coordinateur du stage d’insertion professionnelle des enseignants de l’Enseignement fondamental. Ses intérêts portent sur le développement professionnel des enseignants dans un contexte d’inclusion. charles.steichen@education.lu
CHARLES STEICHEN holds a Master’s degree in educational sciences from Sherbrooke University (Quebec, Canada). He currently works in the Grand Duchy of Luxembourg at the Institut de Formation de l’Éducation Nationale (IFEN) as the coordinator of a professional integration training program for primary school teachers. His primary focus is teacher’s professional development in inclusive settings. charles.steichen@education.lu
The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).
If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.
Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.