WHAT ARE SCHOOLS LOOKING FOR IN NEW, INCLUSIVE TEACHERS?

Laura Sokal

Abstract


Focus groups were conducted in four school divisions in central Canada in order to determine whether inclusive educators in schools could identify the knowledge base, skills set, and attitudes desirable in new inclusive teachers. Participants failed to identify an essential knowledge base for inclusive educators. Findings indicated that a focus on skills and attitudes was viewed as desirable, specifically skills related to flexibility, inter-dependence, communication. Participants also valued attitudes related to willingness on the part of new teachers to seek learning opportunities and accept help from other team members.

QUE RECHERCHENT LES ÉCOLES CHEZ LES NOUVEAUX ENSEIGNANTS DANS UN CONTEXTE D’INCLUSION?  

Des enseignants travaillant dans un contexte d’inclusion au sein de quatre divisions scolaires du centre du Canada ont participé à des groupes de discussion afin de déterminer s’ils étaient capables d’identifier les connaissances, les compétences et les attitudes que devraient posséder les enseignants œuvrant dans un tel milieu. Les participants n’ont pas réussi à identifier les connaissances fondamentales essentielles aux enseignants en milieu d’apprentissage inclusif. En fait, les résultats indiquent que le développement de compétences et d’attitudes semblait plus important, particulièrement les compétences liées à la flexibilité, l’interdépendance et la communication. De plus, l’ouverture des nouveaux enseignants face aux opportunités d’apprentissage et à l’aide des autres membres de l’équipe-école était aussi considérée comme un atout.


Keywords


inclusion; teacher preparation; teaching attitudes; teacher skills; inclusion; formation des enseignants; attitudes de l’enseignant; compétences de l’enseignant;

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