LA RELATION ENTRE LE STYLE D'INTERVENTION DE L'ENSEIGNANTE EN LECTURE ET LE PROGRÈS DES ÉLÈVES À RISQUE EN PREMIÈRE ANNÉE DU PRIMAIRE
Abstract
RÉSUMÉ. Cette étude vise à identifier les styles d'intervention efficaces en lecture en première année. Des observations mensuelles ont été effectuées dans 18 classes lors d'activités de lecture en début de première année. Les progrès des élèves (n=143) ont été évalués en conscience phonologique et en écriture provisoire. Les résultats révèlent que les enseignantes utilisant les styles Explication, Modelage et Étayage favorisent le progrès en conscience phonologique des élèves plus que celles empruntant les styles Information et Questionnement fermé. THE RELATIONSHIP BETWEEN INTERVENTION STYLES IN THE TEACHING OF READING AND THE PROGRESS OF FIRST YEAR PRIMARY STUDENTS AT RISK ABSTRACT. This study aims at identifying effective intervention styles for reading in first grade. Early in the first year, monthly observations were completed in 18 classes during reading activities. Students' progress (n = 143) in phonological awareness and invented spelling was evaluated. Results show that teachers using Explanation, Modeling and Support enhance progress in students' phonological awareness more 50 than those using Information and Closed Questioning styles.Downloads
Published
2004-04-01
How to Cite
Turcotte, C., Giasson, J., & Saint-Laurent, L. (2004). LA RELATION ENTRE LE STYLE D’INTERVENTION DE L’ENSEIGNANTE EN LECTURE ET LE PROGRÈS DES ÉLÈVES À RISQUE EN PREMIÈRE ANNÉE DU PRIMAIRE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 39(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8745
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca