CONSIDERING THE CASE FOR SINGLE-SEX SCHOOLS FOR GIRLS IN SOUTH AFRICA

Authors

  • Robert Morrell University of Natal

Abstract

ABSTRACT. This article considers current international debates about single-sex schooling. It examines the reasons for the recommendation of the South African Gender Equity Task Team that single-sex schools for girls be established. It argues that the specific circumstances of schooling in South Africa, particularly the violent conditions that prevail in many schools, require that the desirability of single-sex schooling for particular constituencies continually be debated. RÉSUMÉ. Cet article traite du débat international actuel sur la scolarité unisexe. Il se penche sur les motifs de la recommandation du groupe de travail sud-africain sur l'équité entre les sexes préconisant la création d'écoles unisexes pour filles. L'auteur de l'article soutient que les conditions propres à la scolarité en Afrique du Sud, en particulier la violence qui prévaut dans de nombreuses écoles, commandent un débat ininterrompu sur le caractère souhaitable d'une scolarité unisexe dans certaines circonscriptions.

Author Biography

Robert Morrell, University of Natal

ROBERT MORRELL is a professor in the School of Education at the University of Natal, Durban. He recently edited Changing Men in Southern Africa (Pietermaritzburg, University of Natal Press. 2000). ROBERT MORRELL est professeur à la School of Education de l'Université du Natal, à Durban. Il a récemment publié Changing Men in Southern Africa (Pietermaritzburg, Presses de l'Université du Natal. 2000).

Downloads

Published

2000-09-01

How to Cite

Morrell, R. (2000). CONSIDERING THE CASE FOR SINGLE-SEX SCHOOLS FOR GIRLS IN SOUTH AFRICA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 35(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8538

Issue

Section

Articles