SERVICE DELIVERY IN AN INSTITUTION: A CASE STUDY

Authors

  • Marvin Rosen Elwyn Institute (Pennsylvania)

Abstract

The history of a large, private residential institution is presented as a prototype of changes in service delivery over the past 140 years. Three conceptual orientations are labeled as "healers", "guardians", and "fixers". New developments taking form at the institution portend future directions at other large, residential centres. RÉSUMÉ L'historique d'une grande institution résidentielle privée est présentée comme prototype des changements survenus dans l'accessibilité des services au cours des 140 dernières années. Les orientations conceptuelles sont identifiées comme "guérisseurs", "gardiens", et "arrangeurs". Les développements récents dans l'institution laissent percevoir la direction future que prendront d'autres grands centres résidentiels.

Author Biography

Marvin Rosen, Elwyn Institute (Pennsylvania)

Marvin Rosen is a consultant and noted historian in the field of mental retardation. Marvin Rosen est conseiller et historien reconnu dans le secteur de l'arriération mentale.

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Published

1992-09-01

How to Cite

Rosen, M. (1992). SERVICE DELIVERY IN AN INSTITUTION: A CASE STUDY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 27(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8064

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