INTEGRATION AND DEVELOPMENT: RECONCILING TWO CONFLICTING PERSPECTIVES

Authors

  • Robert M. Hodapp University of California-Los Angeles
  • Edward Zigler Yale University

Abstract

Integration and development can he seen as two distinct "world views," each with its own history, values, and assumptions. This article examines the history and underlying assumptions of each perspective and notes how analogous issues have pervaded the field of deaf education for over 100 years. Although a rapprochement of integration and developmental perspectives will be difficult, better educational and residential services for persons with retardation are likely to occur if each side attempts to understand the perspective of the other. RÉSUMÉ L'intégration et le développement peuvent être perçus comme deux "vues du monde" distinctes, chacune ayant sa propre histoire, ses valeurs, ses suppositions. Cet article examine l'histoire et les suppositions rattachées à chacune de ces perspectives, et note à quel point des questions analogues ont envahi le secteur de l'éducation pour mal-entendants depuis au-delà d'un siècle. Bien qu'un rapprochement entre les perspectives d'intégration et de développement sera difficile, une amélioration des services pédagogiques et résidentiels pour les arriérés pourra être réalisée si les deux parties essaient de comprendre la perspective l'un de l'autre.

Author Biographies

Robert M. Hodapp, University of California-Los Angeles

Robert M. Hodapp is an assistant professor at the University of California-Los Angeles. Robert M. Hodapp est professeur agrégé à l'Université de Californie - Los Angeles.

Edward Zigler, Yale University

Edward Zigler is a professor at Yale University. Edward Zigler est professeur à l'Université de Yale.

Downloads

Published

1992-09-01

How to Cite

Hodapp, R. M., & Zigler, E. (1992). INTEGRATION AND DEVELOPMENT: RECONCILING TWO CONFLICTING PERSPECTIVES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 27(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8056

Issue

Section

Articles