LINKING COOPERATIVE LEARNING WITH PHILOSOPHY

Authors

  • Deborah Court University of Victoria

Abstract

In this paper the possible moral and social benefils of students engaging in structured cooperative learning are investigated. Kant's categorical imperative is put forward as the ideal of morality, and a link between the teaching of cooperative learning and the realization of the categorical imperative is suggested. RÉSUMÉ Dans cet article, l'auteur étudie les avantages moraux et sociaux dont bénéficient les étudiants qui font de l'apprentissage coopératif structuré. L'impératif catégorique de Kant est avancé comme l'idéal de la moralité et l'auteur suggère un lien entre l'enseignement de l'apprentissage coopératif et la réalisation de l'impératif catégorique.

Author Biography

Deborah Court, University of Victoria

Deborah Court is an assistant prof essor of social studies education at the University of Victoria. Her research interests include cooperative learning, critical thinking, and the investigation of teachers' values and beliefs. Deborah Court est professeur adjoint d'enseignement des sciences sociales à l'Université de Victoria. Elle s'intéresse à l'apprentissage coopératif, à la pensée critique et à l'étude des valeurs et des croyances des enseignants.

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Published

1991-04-01

How to Cite

Court, D. (1991). LINKING COOPERATIVE LEARNING WITH PHILOSOPHY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7978

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