SEX EDUCATION: A DISCOURSE OF SEXUALITY

Authors

  • Priscilla Murray Dalhousie University

Abstract

ln spite of the difficulties surrounding the issue of whether or not the schools should provide sex education classes, it is clear that adolescents need accurate information about sexual interactions and a way to examine and reflect upon this significant aspect of their lives as weil as to consider their own responsibilities. The schools can make a useful contribution in this area, yet problems will result from too narrow or partial an approach to decisions about the content of such a programme. RÉSUMÉ En dépit du caractère épineux de la question de savoir si oui ou non les écoles doivent offrir des cours d'éducation sexuelle, il est clair que les adolescents ont besoin d'informations précises sur les interactions sexuelles et de moyens de réfléchir à cet aspect important de leur existence qui n'est pas sans incidence sur leur sens des responsabilités. Les écoles peuvent offrir une précieuse contribution à cet égard même s'il faut s'attendre à des problèmes dus à l'étroitesse ou à la partialité des décisions portant sur le contenu de ce genre de programme.

Author Biography

Priscilla Murray, Dalhousie University

Priscilla Murray has done graduate studies in philosophy and is a doctoral candidate in the School of Education, Dalhousie University, Halifax, Nova Scotia. She has taught in Great Britain and in Nova Scotia in elementary and high schools, and she has lectured at Dalhousie University. Priscilla Murray est titulaire d'une maitrise in philosophie et fait actuellement des études de doctorat à la faculté des sciences de l'éducation de l'Université Dalhousie à Halifax (Nouvelle-Écosse). Elle a enseigné en Grande-Bretagne et en Nouvelle-Écosse au niveau du primaire et du secondaire, et a donné des cours à l'Université Dalhousie.

Downloads

Published

1989-09-01

How to Cite

Murray, P. (1989). SEX EDUCATION: A DISCOURSE OF SEXUALITY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7883

Issue

Section

Articles