ENGLISH READING PROBLEMS IN FRENCH IMMERSION: A REPORT ON SIX CHILDREN

Authors

  • Honey Halpern University of British Columbia

Abstract

This report is concerned with the types of reading difficulties encountered by children in early French immersion. Six elementary school children were studied during three months of remediation in English reading strategies. The objective of this program was twofold: (1) to help them become readers, and (2) to investigate the types of English reading difficulties encountered by children in early French immersion. The remediation program focussed on a holistic approach to reading and as such emphasized techniques for choosing recreational reading books, reading more effectively, and writing more fluently. Results indicated that children in French immersion experience the same range of problems in developing English literacy skills as children not enrolled in the program. RÉSUMÉ Ce rapport est consacré aux différentes difficultés de lecture auxquelles sont confrontés les enfants inscrits à des cours d'immersion en français. Six élèves du primaire ont été suivis pendant trois mois alors qu'ils participaient à un cours de rattrapage de lecture de l'anglais. L'objectif de ce programme était double: (1) Aider les enfants à apprendre à lire, et (2) étudier les problèmes de lecture de l'anglais auxquels font face les enfants inscrits à des cours d'immersion enfrançais. Le programme de rattrapage reposait sur un approche globale de la lecture et s'appuyait sur des techniques favorisant le choix de livres de lecture récréatifs, l'apprentissage efficace de la lecture et l'acquisition d'une plus grande aisance d'écriture. Les résultats obtenus indiquent que les élèves de cours d'immersion en français font face aux mêmes problèmes de lecture de l'anglais que les enfants qui ne participent pas à un programme de ce genre.

Author Biography

Honey Halpern, University of British Columbia

Honey Halpern teaches Remedial Reading at the University of British Columbia and is investigating holistic methods of teaching reading to disabled readers. Dr. Halpern received the Master's degree in Reading Education from McGill University and a doctorate in Reading Education from the University of British Columbia. Honey Halpern donne des cours sur les techniques de rattrapage en matière de lecture à l'université de Colombie-Britannique et étudie les méthodes globales d'enseignement de la lecture auprès des personnes ayant des difficultés à ce chapitre. Le docteur Halpern est titulaire d'une maîtrise en enseignement de la lecture de l'université McGill et d'un doctorat en enseignement de la lecture de l'université de Colombie-Britannique.

Downloads

Published

1989-01-01

How to Cite

Halpern, H. (1989). ENGLISH READING PROBLEMS IN FRENCH IMMERSION: A REPORT ON SIX CHILDREN. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7848

Issue

Section

Articles