INUIT ATTITUDES AND COOPERATIVE LEARNING

Authors

  • Lance W. Roberts University of Manitoba
  • Rodney A. Clifton University of Manitoba

Abstract

This study argues that an improved understanding of Inuit student attitudes may assist northern teachers in their educational task. After noting the lack of available information about Inuit student perspectives, the study reports the differences in modern attitudes between Inuit and white students in two Eastern Arctic schools. The implications of the finding that Inuit students have significantly more traditional, collectivity-oriented attitudes than white students is discussed in terms of restructuring classrooms using cooperative learning strategies. RÉSUMÉ D'après cette étude, une meilleure compréhension des attitudes des étudiants inuit aiderait les enseignants du Grand Nord dans l'exercice de leur profession. Après avoir constaté le manque de données sur les perspectives des étudiants inuit, l'auteur énumère les différences d'attitudes qui existent entre Inuit et Blancs dans deux écoles de l'Arctique. Le fait que les étudiants inuit soient plus traditionnels et plus orientés vers leur collectivité que les étudiants blancs est analysé en termes de restructuration des classes par le biais de stratégies d'apprentissage coopératif.

Author Biographies

Lance W. Roberts, University of Manitoba

Lance W. Roberts, Associate Professor of Sociology, University of Manitoba, has research interests in the areas of education, social psychology, and ethnicity. Professor Roberts and Professor Clifton are completing a monograph on the quality of university student life as well as a study on the acquisition of professional identities of teachers in training. Lance W. Roberts, professeur agrégé de sociologie à l'Université du Manitoba consacre ses activités de recherche à l'éducation, à la psychologie sociale et aux minorités ethniques. MM. Roberts et Clifton mettent la dernière main à une monographie consacrée à la qualité de la vie estudiantine ainsi qu'à une étude sur l'acquisition des identités professionnelles chez les enseignants en stage de formation.

Rodney A. Clifton, University of Manitoba

Rodney A. Clifton, Professer of Educational Administration and Foundations, University of Manitoba, bas published extensively on the topics of teacher training and Native education. Professor Clifton and Professor Roberts are completing a monograph on the quality of university student life as well as a study on the acquisition of professional identities of teachers in ttaining. Rodney A. Clifton, professeur d'administtation scolaire à l'Université du Manitoba a publié de nombreux ouvrages sur la formation des enseignants et sur l'éducation des autochtones. MM. Clifton et Roberts mettent la dernière main à une monographie consacrée à la qualité de la vie estudiantine ainsi qu'à une étude sur l'acquisition des identités professionnelles chez les enseignants en stage de fonnation.

Downloads

Published

1988-09-01

How to Cite

Roberts, L. W., & Clifton, R. A. (1988). INUIT ATTITUDES AND COOPERATIVE LEARNING. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 23(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7825

Issue

Section

Articles