NEGATIVE ATTITUDES TOWARD GIFTED EDUCATION

Authors

  • Susan Plaisance Louisiana State University

Abstract

This article examines some of the negative attitudes toward gifted programs. The author raises some provocative questions and sometimes stridently expresses the biases underlying problems regarding educating the gifted. Finally, the ramifications of these attitudes on the future leadership of a country are discussed. RÉSUMÉ L'auteur de cet article examine quelques unes des attitudes négatives que suscitent les programmes pour élèves surdoués. L'auteur soulève plusieurs questions controversées et exprime parfois avec vigueur les préjugés qui sont à la base des problèmes concernant l'éducation des enfants surdoués. Enfin, il analyse les conséquences de ces attitudes sur le leadership futur d'un pays.

Author Biography

Susan Plaisance, Louisiana State University

Susan Plaisance, a native of Kalamazoo, Michigan, received a B.A. in secondary education from Western Michigan University (1965) and her M.Ed. at the University of New Orleans (1983). She has done graduate studies at Nicholls State University, and is currently a doctoral candidate in the English Department at Louisiana State University. Ms. Plaisance has coauthored a book on Louisiana parish governmental seats, with Randall Detro (Nicholls State University). Susan Plaisance, originaire de Kalamazoo au Michigan, a obtenu son B.A. en éducation secondaire à la Western Michigan University (1965) et son M.Ed. à l'université de la Nouvelle-Orléans (1983). Elle a fait des études supérieures à la Nicholls State University et est actuellement inscrite en doctorat au programme d'anglais à l'université d'état de la Louisiane. Mme Plaisance est l'auteur avec Randall Detro (Nicholls State University) d'un livre sur les sièges paroissiaux en Louisiane.

Downloads

Published

1988-01-01

How to Cite

Plaisance, S. (1988). NEGATIVE ATTITUDES TOWARD GIFTED EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 23(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7788

Issue

Section

Articles