THE ROLE OF CANADA IN WORLD PEACE

Authors

  • Stephen Lewis Canadian Representative, United Nations, New York

Abstract

Canada's role in world peace can be active on four different fronts. The first is the network of citizen organizations that spans the country. They are to be admired for untiring efforts. Public education is the second area of activity for tms cause. The debate is too big to he left out of the schools. It is one of the great life and death issues. The House of Commons - the citizen's legal vehicle for change - must be influenced by the citizenry to discuss the peace issue and keep it in the public eye. Finally, Canada's reputation internationally allows Canada to play a leading role in world issues. This opportunity must not be missed. RÉSUMÉ Le Canada peut contribuer à la paix mondiale sur quatre fronts différents. Le premier est le réseau d'associations de citoyens qui couvre tout le pays. Celles-ci méritent toute notre admiration pour leurs efforts inlassables. L'éducation du public est la deuxième sphère d'activité qui peut servir cette cause. Le débat est trop important pour être laissé à l'écart des écoles. C'est l'un des grands problèmes de la vie et de la mort. La Chambre des communes le vecteur juridique des citoyens qui aspirent au changement doit être influencée par l'ensemble des citoyens pour faire en sorte que la question de la paix soit toujours d'actualité. Enfin, le renom international du Canada lui permet de jouer un rôle de premier plan dans les questions qui intéressent le monde. Nous ne devons pas laisser passer cette occasion.

Author Biography

Stephen Lewis, Canadian Representative, United Nations, New York

Stephen Lewis is Canada's representative at the United Nations, New York. Stephen Lewis, représentant canadien aux Nations Unies, New York.

Downloads

Published

1987-09-01

How to Cite

Lewis, S. (1987). THE ROLE OF CANADA IN WORLD PEACE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7757

Issue

Section

Articles