SHAKESPEARE UNTEXTED

Authors

  • John Willinsky University of Calgary

Abstract

Gary Taylor's recent discovery of a new lyric by William Shakespeare provides a pedagogical opportunity in literary detective work for the study and understanding of Shakespeare's work in the high school English class. This essay explores that opportunity and moves from the immediate possibilities of this found lyric to the relationship between text and performance in the study of the bard. As Taylor has suggested in his work that too much stock has been placed in a single fixed Shakespearean text, so this essay dares the teacher to consider an approach to Shakespeare which gives the primary emphasis to the (filmed) performance of the play, rather than to the script. Recent technological developments allow the English class in this manner to fully realize the textual intentions of the playwright, to engage in the evolving spirit of the plays, and to appreciate the merging crafts of writer, actor, and director which constitute Shakespeare's art. RÈSUMÈ La récente découverte par Gary Taylor d'un nouveau poème lyrique de William Shakespeare fournit une excellente occasion pédagogique de poursuite littéraire touchant l'étude et la compréhension des oeuvres de Shakespeare dans le cadre des cours d'anglais dispensés au secondaire. Le présent essai analyse cette occasion et, partant des possibilités immédiates de ce nouveau poème lyrique, il passe au rapport qui existe entre le texte et l'interprétation dans l'étude du poète. Taylor ayant insinué dans son ouvrage que l'on attache trop d'importance au texte figé des oeuvres de Shakespeare, le présent essai met le professeur au défi de trouver une façon d'aborder Shakespeare qui fasse avant tout ressortir l'interprétation (filmée) de la pièce, plutôt que le texte proprement dit. Grâce aux récents progrès technologiques, les élèves d'anglais peuvent de la sorte mieux comprendre les intentions textuelles du dramaturge, participer à l'esprit évolutif des pièces et mieux saisir le fusionnement des métiers d'écrivain, d'acteur et de metteur en scène qui constitue tout l'art de Shakespeare.

Author Biography

John Willinsky, University of Calgary

John Willinsky is the author of The Well-Tempered Tongue: The Politics of Standard English in the High School and is currently teaching with the Department of Curriculum and Instruction at the University of Calgary. John Willinsky est l'auteur de l'ouvrage intitulé The Well-Tempered Tongue: The polilics of standard English in the high school; il enseigne actuellement au Department of Curriculum and Instruction de l'Université de Calgary.

Downloads

Published

1986-09-01

How to Cite

Willinsky, J. (1986). SHAKESPEARE UNTEXTED. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 21(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7677

Issue

Section

Articles