L'ECOLE AU PAYS DE L'UTOPIE NEO-TECHNICIENNE

Authors

  • Claire Meunier Université de Montréal

Abstract

When the computer was introduced in school, it trailed behind it a procession of promises. Lost illusions, new hopes: teacher's perceptions span a wide range. This paper offers some thoughts on this new phenomenon, by putting it back in the historical context of the evolution of technology and educational utopias. RÉSUMÉ L'ordinateur a fait son entrée à l'école, trainant derrière lui, son cortège de promesses. Illusions perdues, nouveaux espoirs, la gamme des perceptions est etendue chez les enseignants. Cet article propose au lecteur quelques réflexions sur ce phénomène nouveau, le replaçant dans le contexte historique de l'évolution des technologies et de l'utopie éducative.

Author Biography

Claire Meunier, Université de Montréal

Claire Meunier is Professor in the Educational Technology section of the Faculty of Education at Université de Montreal. She received her doctorate in Education at Université de Paris VIII. Her research interests lie mainly in the field of educational media and more recently, in the computer's educational applications, including school information services (telematics). Claire Meunier est professeur à la section de Technologie éducationnelle de la Faculté des sciences de l'éducation, à l'Université de Montréal. Elle détient un doctorat en sciences de l'éducation de l'Université de Paris VIII. Elle intervient dans le champ des médias éducatifs et plus récemment dans celui des applications pédagogiques de l'ordinateur, principalement en télématique.

Downloads

Published

1986-01-01

How to Cite

Meunier, C. (1986). L’ECOLE AU PAYS DE L’UTOPIE NEO-TECHNICIENNE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 21(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7658

Issue

Section

Articles