FIELD NOTE: TESTING AS TEACHERS' WORK

Authors

  • Benjamin Levin Manitoba Department of Education
  • Cathryn Spencer Peel Board of Education, Ontario

Abstract

This short note from a field study turns up little that is unexpected, but points out that the notorious ambivalence of teachers towards the use of tests deserves a doser look. Academies and others who live by the logic of their analyses have perhaps been making rather too easy assumptions about the real nature of a teacher's work. RÉSUMÉ Cet aperçu rapide sur une recherche dans le milieu révèle peu d'éléments inattendus, mais souligne combien l'attitude ambivalente bien connue des enseignants envers l'utilisation des tests mérite une nouvelle réflexion. Les mandarins du monde académique pour qui la logique de leurs analyses est évidente ont peut-être bâti des hypothèses trop rapides sur la nature réelle des labeurs d'enseignant.

Author Biographies

Benjamin Levin, Manitoba Department of Education

Benjamin Levin was Chief Research Officer with the Peel Board of Education in Ontario when this research was conducted. He is presently Director of Planning and Research with the Manitoba Department of Education, where his interests centre on the policy making process. Benjamin Levin était le principal chargé de recherche au Peel Board of Education de l'Ontario lorsqu'il a réalisé ces recherches. Il est actuellement directeur de la planification et de la recherche au ministère manitobian de l'Education où ses intérêts sont axés sur l'élaboration des politiques.

Cathryn Spencer, Peel Board of Education, Ontario

Cathryn Spencer is Consultant on Evaluation for the Peel Board of Education. She has extensive experience as a teacher and school psychologist, and is interested in teachers' processes for evaluating students and monitoring programs. Cathryn Spencer est conseillère en évaluation pour le compte du Peel Board of Education. Elle a été pendant longtemps enseignante et psychologue scolaire et elle s'intéresse à la manière dont les enseignants évaluent leurs élèves et au programmes de surveillance.

Downloads

Published

1984-09-01

How to Cite

Levin, B., & Spencer, C. (1984). FIELD NOTE: TESTING AS TEACHERS’ WORK. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 19(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7577

Issue

Section

Articles