L'AVENIR, AU FÉMININ PLURIEL!

Authors

  • Hayat Mirza Université de Montréal

Abstract

The game of life has changed in Quebec. Women want to share power and responsibilities, to rediscover the meaning of love, and to experience it with a renewed mentality. The Eighties will allow them to be winners, as long as the SHE factor stays "alive" in the ME generation. Education can and must help women to fulfill these expectatlons. RÉSUMÉ Est-ce que la condition féminine s'est modifiée au Québec en relation avec la post-industrialisation? Pas suffisamment, répond l'auteur. Aussi, la prochaine décennie verra-t-elle éclore un nouveau type de femmes, plus conscientes d'elles mêmes (en tant que sujet personnel) et plus engagées socio-politiquement (en tant que sujet social). L'éducation des années '80 devra y pourvoir de manière à assurer leur autonomie personnelle.

Author Biography

Hayat Mirza, Université de Montréal

Hayat Mirza est professeur agrégé à l'Université de Montréal. Elle s'intéresse au développement de la personne dans une perspective psycho-sociale et philosophique. Auteur de "Apprenons à apprendre" et "L'enseignant et sa boussole", elle a récemment mis au point une grille d'analyse sémiologique interactionnelle pour l'observation et l'évaluation du système relationnel dans le processus d'enseignement-apprentissage. Hayat Mirza is an Associate Professor at the University of Montréal. She is mainly concerned with the study of personal development in psychological and philosophical perspectives. Author of "Apprenons à apprendre" and "L'enseignant et sa boussole", she has recently concentrated on using a new "Semiological interactional analysis matrix" for the observation and evaluation of the interpersonal dynamics in the teaching-learning process.

Downloads

Published

1981-04-01

How to Cite

Mirza, H. (1981). L’AVENIR, AU FÉMININ PLURIEL!. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 16(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7398

Issue

Section

Articles