JAMES THURBER AND FORMAL EDUCATION

Authors

  • Gerald M. Reagan Ohio State University

Abstract

The trouble with education is not what General Littlefield thought was the main trouble with Ohio State. On the contrary, a humorist like James Thurber is what most institutions desperately need. It is arguable that one learns more by laughing with him than by going to school; though he himself would hardly have approved. School, like a great many other absurd things, is useful if only because it should remind us - by the contrast implicit in all humorous situations - of what life is really about and how we may relish it. Gerald Reagan once put together a number of selections from Thurber in order to add lightness to an educational conference - a noble endeavour - and the following is a shorter version of his presentation. RÉSUMÉ L'ennui avec l'éducation n'a rien à voir avec le principal défaut que le général Littlefield attribuait à l'Etat d'Ohio, bien au contraire. Ce qui fait cruellement défaut à la plupart des établissements d'enseignement, c'est un humoriste. On peut soutenir que l'on s'instruit davantage en riant avec James Thurber qu'en allant à l'école, même si ce dernier aurait trouvé à redire à cela. L'école, à l'instar de beaucoup d'autres choses absurdes, est utile ne serait-ce que parce qu'elle nous remémore, grâce à ce constraste implicite qui existe dans toute situation humoristique, ce qu'est vraiment la vie et comment il faut la savourer. Gerald Reagan a un beau jour rassemblé toute une série de morceaux choisis pour alléger un peu un congrès pédagogique (effort très méritoire) et l'on trouvera ci-dessous une version abrégée de sa présentation.

Author Biography

Gerald M. Reagan, Ohio State University

Gerald M. Reagan is a professor in the Academic Faculty of Educational Foundations and Research at Ohio State University. Gerald M. Reagan enseigne à l'Academic Faculty of Educational Foundation and Research de l'université d'Ohio.

Downloads

Published

1981-01-01

How to Cite

Reagan, G. M. (1981). JAMES THURBER AND FORMAL EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 16(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7378

Issue

Section

Articles