ETUDE COMPARATIVE DE TROIS MÉTHODES D'ENSEIGNEMENT DE LA LECTURE
Abstract
Les méthodes d'enseignement de la lecture, en usage dans les écoles françaises du Québec, reposent sur l'un ou l'autre des fondements suivants: global, linguistique ou phonétique (alphabétique). Nous voulons, dans cet article, comparer ces fondements en nous servant de trois des méthodes en usage: la méthode Dynamique, Le Sablier et la méthode Spontanée.Downloads
Published
1971-09-01
How to Cite
Vachon, J. (1971). ETUDE COMPARATIVE DE TROIS MÉTHODES D’ENSEIGNEMENT DE LA LECTURE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 6(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/6832
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca