Living in Stories Through Images and Metaphors: Recognizing Unity in Diversity

Shi Jing Xu, Dianne E. Stevens

Abstract


ABSTRACT. Who are we as teachers and what constitutes a desirable educational
experience? Two teachers, one Chinese and the other a white Canadian, tell
“a single story [of teaching], integrated by our sense of ourselves᾿ (Crites,
1971, p. 303). Our storytelling is enabled by metaphors and images that serve
as tools for reflecting on our actions in life and our teaching practice, and as
a catalyst for understanding our teacher knowledge (Connelly & Clandinin,
1988; Hunt, 1987).

VIVRE DANS DES HISTOIRES PAR LE BIAIS D’IMAGES ET DES MÉTAPHORES :
RECONNAÎTRE L’UNITÉ DANS LA DIVERSITÉ

RÉSUMÉ. Qui sommes-nous en tant qu’enseignants et qu’est-ce qu’une expérience
éducative désirable? Deux enseignantes, une chinoise et l’autre une
canadienne blanche, racontent “une simple histoire d’enseignement, intégré
dans notre perception de nous même᾿ ( Crites, 1971, p.303). Notre récit
d’histoire est rendue possible avec des métaphores et des images qui nous
servent d’outils dans nos actions dans la vie et dans nos enseignements pratiques,
et sont un catalyseur pour comprendre nos connaissances d’enseignant.
( Connelly et Clandinin 1988, Hunt, 1987).

Keywords


storytelling;teaching practice; teacher knowledge

Full Text:

PDF