TANGLED THREADS: MENTORING WITHIN A COMMUNITY OF PRACTICE

Authors

  • Patricia Tarr Faculty of Education, University of Calgary

Keywords:

mentoring, community of practice

Abstract

ABSTRACT. Tangled Threads, a case study of a group of women art educators, examines the nature of mentoring relationships within the context of a professional association. Grounded in literature on community of practice, relational and peer mentoring, and an ethic of care, the study uncovers the complex interconnections between women’s professional and personal lives that serve to create contexts for fluid and diverse mentoring experiences.

 

FILS EMMÊLÉS: LE MENTORAT AU SEIN D'UNE COMMUNAUTÉ DE PRATIQUE

 

RÉSUMÉ. Fils emmêlés (Tangled Threads) est une étude de cas regroupant un groupe d’enseignantes en art. Elle examine les relations de mentorat prévalant dans le contexte d’une association professionnelle. Basée sur la littérature publiée sur les communautés de pratique, le mentorat relationnel et par les pairs ainsi que sur l’éthique des soins, cette étude lève le voile sur les interconnections complexes se tissant entre les vies professionnelles et personnelles des femmes. L’étude de cas souligne ainsi la manière dont ces liens favorisent la création d’un contexte propice à des expériences fluides et diverses de mentorat. 

Author Biography

Patricia Tarr, Faculty of Education, University of Calgary

Association Professor,

Faculty of Education

Correspondence concerning this article should be addressed to Patricia Tarr, Faculty of Education, University of Calgary, 2500 University Drive NW, Calgary, Alberta, Canada T2N 1N4.

Email: ptarr@ucalgary.ca

 

Downloads

Published

2010-04-23

How to Cite

Tarr, P. (2010). TANGLED THREADS: MENTORING WITHIN A COMMUNITY OF PRACTICE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 45(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/4756

Issue

Section

Articles