LEARNING CIRCLES: ONE FORM OF KNOWLEDGE PRODUCTION IN SOCIAL ACTION RESEARCH

Frances Ravensbergen, Madine VanderPlaat

Abstract


ABSTRACT. This paper explores the use of "learning circles" as one form of knowledge production in social action research. It reports on a project that used learning circles as a setting within which to increase the engagement of people living with low income in developing strategies for the reduction and elimination of poverty in Canada. It presents the process and reflections, analysis and recommendations of 55 project participants and the authors. 

 

CERCLES D'APPRENTISSAGE : UNE FORME DE CRÉATION DU SAVOIR AU SEIN DE LA RECHERCHE EN ACTION SOCIALE

Résumé. L'auteur explore l'utilisation des «cercles d'apprentissage» comme vecteur de création du savoir dans le contexte de recherche en action sociale.  Pour ce faire, l'auteur rapporte les résultats d'un projet ayant utilisé les cercles d'apprentissage comme moyen d'augmenter l'engagement d'individus à faibles revenus à développer des stratégies de réduction et d'élimination de la pauvreté au Canada. Cet article dresse le portrait du processus et des réflexions, des analyses et des recommandations de 55 participants au projet et des auteurs. 


Keywords


learning circles, citizens participation, poverty; knowledge creation; action research

Full Text:

PDF