A REVIEW OF LEGISLATION AND BYLAWS RELEVANT TO BULLYING
Keywords:
bullying, victimization, peer harassment, legislationAbstract
ABSTRACT. In this article we review legislation and bylaws that relate to school bullying. This review focuses on the differences in how bullying is defined by researchers and legislators. It further examines how some laws identify bullying specifically, whereas others address more general acts of aggression. Some laws pertain to the school environment, while others specify the workplace environment. We also examine the role of bylaws in addressing bullying. We conclude that bullying is often absent from legislation, and when it is included its definition varies across jurisdictions and/or omits non-physical forms.
PORTRAIT DE LA LÉGISLATION ET DE LA RÉGLEMENTATION AYANT TRAIT À L’INTIMIDATION
RÉSUMÉ. Dans cet article, nous passons en revue la législation et la réglementation en lien avec l’intimidation à l’école. Ce portrait cible les différences existant entre les définitions que donnent au phénomène les chercheurs et les législateurs. Il examine également la manière dont certaines lois identifient l’intimidation où d’autres ciblent des actes d’agressions plus généraux. Enfin, certaines lois abordent la problématique au sein du contexte scolaire, alors que d’autres visent les milieux de travail. Par ailleurs, nous faisons l’examen du rôle des règlements dans le traitement de l’intimidation. Nous concluons que l’intimidation est fréquemment ignorée par les législateurs. Lorsqu’intégrée à la législation, sa définition varie considérablement selon les juridictions et/ou omet les formes non-physiques d’agressions.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca