TEACHING EVOLUTION EFFECTIVELY: A CENTRAL DILEMMA AND ALTERNATIVE STRATEGIES / ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION : UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES

Craig E. Nelson

Abstract


We will continue to have a public that is scientifically illiterate until we find ways to get faculty in post-secondary science classes to use effective pedagogical approaches. In this article, I present three scientifically and pedagogically valid strategies for helping students evaluate their initial understandings of evolution and to compare those understandings with more scientifically valid formulations. Adoption of such strategies in post-secondary teaching is central to more adequate preparation of future scientists, opinion leaders, and secondary school teachers.

ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION :
UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES

Le grand public continuera à avoir une méconnaissance des notions scientifiques jusqu’à ce que nous trouvions des moyens pour permettre aux professeurs qui enseignent les sciences au niveau postsecondaire d’utiliser des approches pédagogiques efficaces. Dans cet article, je propose trois stratégies scientifiques et pédagogiques pour aider les étudiants à évaluer leur compréhension initiale de l’évolution et à la comparer avec des formulations scientifiquement valables. Il est essentiel d’adopter ces stratégies dans l’enseignement postsecondaire afin de préparer les scientifiques, les leaders d’opinion et les enseignants du secondaire de l’avenir. 

Keywords


evolution; understanding evolution;teaching evolution; effective teaching of evolution;

Full Text:

PDF