WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ?

Authors

  • Randy Moore University of Minnesota

Keywords:

biology teachers and evolution, creationism, biology and creationism, teaching creationism

Abstract

According to reports from 1,441 undergraduate students at a large, public American university, most high-school biology teachers teach evolution. Approximately 25% of students who attended public schools report that their biology teachers also taught creationism, despite the fact that doing so is unconstitutional. When biology teachers teach creationism, they usually present only a particular version of the Judeo-Christian creation story, and often present this story as a scientific alternative to evolution. One-fifth of students who attended public schools report that their biology teachers taught them neither evolution nor creationism. Biology teachers at private schools may be more likely to teach evolution than are biology teachers at public schools. These results, which are discussed relative to the evolution/ creationism controversy, indicate that creationism is far from extinct in biology classrooms. QU’ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L’ÉVOLUTION ? Selon des témoignages recueillis auprès de 1 441 étudiants de premier cycle d’une importante université publique américaine, la plupart des professeurs de biologie au secondaire enseignent l’évolution. Environ 25 % des étudiants qui ont fréquenté des écoles publiques affirment que leurs professeurs de biologie ont aussi enseigné le créationnisme, même si cet enseignement est interdit par la constitution. Lorsque les professeurs de biologie enseignent le créationnisme, ils ne présentent habituellement qu’une version particulière de l’histoire judéo-chrétienne de la création, et relatent souvent cette histoire comme si elle était une autre possibilité scientifique de l’évolution. Un cinquième des étudiants qui ont fréquenté des écoles publiques souligne que leurs professeurs de biologie ne leur ont pas enseigné l’évolution ni le créationnisme. Les professeurs de biologie des écoles privées peuvent être plus susceptibles d’enseigner l’évolution que leurs homologues des écoles publiques. Ces résultats, qui font l’objet de discussions relativement à la controverse liée à l’évolution et au créationnisme, montrent que le créationnisme est loin d’être disparu des salles de classe de biologie.

Author Biography

Randy Moore, University of Minnesota

Randy Moore is H.T. Morse-Alumni Distinguished Teaching Professor of Biology at the University of Minnesota, where he teaches introductory biology and evolution. Randy, who earned a Ph.D. in biology at UCLA, edited The American Biology Teacher for 20 years, has written several evolution-based books (e.g., Evolution in the Courtroom, Evolution 101) and was the 2006 CASE State Professor of the Year. Randy is also an Honorary Member of the National Association of Biology Teachers. Randy Moore, professeur distingué H.T. Morse-Alumni de biologie à la University of Minnesota, donne un cours d’initiation à la biologie et à l’évolution. M. Moore, qui détient un doctorat en biologie de l’UCLA, a été rédacteur du journal The American Biology Teacher pendant 20 ans, a écrit plusieurs livres sur l’évolution (p. ex., Evolution in the Courtroom et Evolution 101) et a été nommé professeur de l’année CASE (Council for Advancement and Support of Education) en 2006. Il est également membre honoraire de la National Association of Biology Teachers.

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How to Cite

Moore, R. (2007). WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU’ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L’ÉVOLUTION ?. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2218

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